czwartek, 19 lipca 2012

Ważą się losy Amber Gold - problemy z płatnością



Jesteśmy obecnie świadkami multum afer. Upadają firmy budowlane, bankrutują biura podróży, a finansiści rzucają się na parabanki. Rzeczywistość zaczyna przypominać koszmar rodem z najczarniejszego horroru. TVN robi skandal wokół Finroyal przedstawiając dość przekonujące argumenty o czym pisałem tutaj

Ujawnienie faktów o prawdziwym obliczu Finroyal spowodowało paniczne wycofywanie pieniędzy z tej firmy. Efekt można przeczytać tutaj. Niczym w grze w domino walący się klocek Finroyal uderzył w Amber Gold.

Gdy losy Finroyal wydają się już być przesądzone nagle nie tylko fora internetowe ale nawet prawdziwi finansiści z krwi i kości rzucili się na gdańską firmę pisząc teksty w stylu: teraz pora na Amber Gold a nawet oto prawdziwa piramida finansowa. 

Ostro. Bardzo ostro. W odpowiedzi Amber Gold dla uwiarygodnienia swojej działalności opublikował swoje skrócone dane finansowe o czym pisałem tutaj. Wszystko zatem wracało już na dobrą drogę gdy nagle okazało się, że firma ma problemy z płatnością.

Przyznaję to pierwszy przypadek gdy spotykam się z naprawdę poważnym zarzutem wobec tej firmy. Do tej pory wszystko co Amber Gold robił i z czym miałem styczność było wzorowe i wszelkie zarzuty czy oskarżenia były tylko co najwyżej podejrzeniami. Hipotezami niepopartymi prawdziwymi dowodami.

Tymczasem wczoraj nawet na moim blogu pojawił się komentarz rozczarowanego klienta, który nie dostał płatności w terminie. 

Zlodziejstwo, tydzien temu dobiegla konca moja lokata i do dzis ani zlotowki z zainwestowanych ponad 200 tysiecy. Tylko slysze ciagle klamstwa, ze wyslano mi przelew. nawet oferuje mi przeslanie potwierdzenia przelewu i nie przysylaja. Po prostu za.........mi pieniadze. Chyba koniec zlotego eldorado

Komentarz pochodzi od anonimowego więc trudno mi zbadać sprawę dokładnie. Mail kontaktowy widnieje w lewym górnym rogu bloga więc do spraw pilnych zapraszam do kontaktu tą drogą. Niemniej jednak jak się okazuje nie jest to przypadek odosobniony, gdyż podobno wielu ludzi nie dostało wypłaty.

I faktycznie na stronie Amber Gold dwa dni temu 17 lipca pojawiła się informacja o przeprowadzaniu migracji związaną ze zmianą numeru bankowego Amber Gold. Komunikat brzmi następująco:

Komunikat Źródło: Amber Gold
W związku ze zmianą numeru rachunku bankowego Amber Gold Sp. z o.o. konieczna była migracja danych naszych Klientów. W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa proces ten uległ wydłużeniu ze względu na napotkane problemy techniczne.
W związku z tym, przez ostatni tydzień niektóre operacje wypłat musiały odbywać się ręcznie, co mogło spowodować w niektórych przypadkach błędy bądź kilkudniowe opóźnienia.

Po pozytywnych testach od dnia dzisiejszego gwarantujemy powrót do pełnej automatyzacji. Wszystkich Klientów, których mogły napotkać niedogodności, serdecznie przepraszamy.

Cytowany komentarz na moim blogu pojawił się dnia 18 lipca o godzinie 16:13 co można sprawdzić tutaj. Zatem teoretycznie do tego czasu pieniądze powinny już trafić do klienta.

Podanie komunikatu informacyjnego jest bardzo dobrym posunięciem typowym dla kultury i solidności Amber Gold. Ale jeżeli weźmiemy pod uwagę podanie daty 17 lipca jako gwarancję do powrotu do pełnej automatyzacji to mając na uwadze, że przelewy bankowe trwają maksymalnie jeden dzień roboczy do wczoraj wszystkie zobowiązania nawet tak wysokie jak podane w komentarzu powinny być dokonane.

Dla Amber Gold to wielki test wiarygodności. W tej chwili praktycznie ważą się losy tej firmy. Do tej pory to co pisano można było traktować jako zwykłe antagonizmy, których dużo można znaleźć na każdy temat.

Każda firma, bank, klub sportowy czy osoba  prywatna ma swoich zwolenników od których słyszymy pochwały oraz przeciwników, którzy wypowiadać się będą niepochlebnie. To samo dotyczy Amber Gold. Nigdy jednak nie można było zarzucić im tego co było ich największym atutem - terminowości spłat.

Najbliższe dni pokażą czy faktycznie firma jest wypłacalna. 

Ciąg dalszy: Czarna przeszłość właściciela Amber Gold

5 komentarzy:

  1. Rzepa już pisała o tym - http://www.ekonomia24.pl/artykul/706662,914970-Klienci-skarza-sie-na-opoznienia-wyplat--Amber-Gold-sie-broni.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały czas czekam na zwrot środków z mojej lokaty. Od... niemal dwóch tygodni. Zwodzi się mnie i informuje codziennie, że przelew został wysłany. Obiecuje mi się przesłanie potwierdzenia przelewu, ale niestety - nie dostałem go do tej pory. Ostatnio powiedziano mi, że przelew został wysłany, ale Komisja Nadzoru Finansowego zabroniła bankom przyjmować pieniędzy od Amber Gold. Zgodnie z umową, nie wypłaca się środków w kasie oddziału, także... nie wiadomo kiedy moje środki do mnie trafią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez czekam na moja lokate ok 17 lipca do dzisiaj nie mam przlewu

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ja zalozylem 10 lipca 2 lokaty to mi sie trafilo... Oby Amber wylizal sie z tego balaganu choc pomalu trace nadzieje szczesliwi co teraz oczekuja na splate zakonczonych lokat bo sie pewnie doczekaja ja juz pewnie nie doczekam wyplaty!!

    OdpowiedzUsuń
  5. witam,
    a jak się ma ogłoszenie upadłości OLT Express do Amber Gold? o ile wiem Amber Gold sponsorował te linie.

    pozdrawiam
    Robert Suza

    OdpowiedzUsuń