czwartek, 19 stycznia 2012

Czy warto skorzystać z okazyjnej Pierwszej lokaty w Meritum?


Na swoim blogu staram się pisać o wszystkich ciekawszych ofertach lokat jak również o sposobie ich zakładania czy przewidywaniu ich okresu trwania. Do tej pory jednak nie pojawiła się ani razu informacja o bardzo dobrej ofercie Meritum z której do tej pory nie skorzystałem. I na razie nie korzystam.

Meritum od dawna kusi swoim wszędobylskim 8,5%. Tak się składa, że do tej pory nie skorzystałem z tej oferty głównie z tego powodu, że jest to oferta jednorazowa taka jak Lokata na start w Getin, Lokata z doradcą w Open Online czy Lokata wysoki procent w neoBANKu. Po skorzystaniu z nich nie mamy już możliwości ponownego założenia super lokat raz jeszcze. A to już każe się zastanowić nad tym czy warto założyć taką lokatę dziś. Dlaczego?


Gdy skorzystałem z lokaty na start 7% wiosną zeszłego roku, można było założyć tylko jedną taką lokatę. Skoro raz z niej skorzystałem nie mogę po raz kolejny mimo że jej oprocentowanie rosło a w chwili obecnej wynosi 8,08%. Co więcej, dziś można założyć 10 takich lokat trochę więc szkoda że nie poczekałem trochę i nie wykorzystałem wszystkich możliwości jakie ona oferuje.

Gdy korzystałem z lokaty z doradcą 8,5% latem zeszłego roku, wykorzystałem już wszystkie 10 oferowanych lokat, ponownie jednak źle trafiłem z terminem, gdyż wkrótce po założeniu pod koniec lipca przez kilka dni sierpnia podniesiono oprocentowanie na 9%. W chwili obecnej oprocentowanie wróciło do 8,5%

Gdy jesienią pojawiła się lokata powitalna 8,5% w Meritum nie skorzystałem z niej z prostego powodu że można było założyć tylko jedną a w międzyczasie pojawiła się oferta konkurencyjna.

Była nią lokata wysoki procent 9% oraz nieograniczona ilość lokaty onLINE edycja specjalna na 8,5%. Miała ona jeszcze jedną zaletę! W przeciwieństwie do innych jednorazówek, nie trzeba jej było zawierać na początku jej zakładania, tylko można było z niej korzystać dopóki oferta była aktualna na stronie internetowej banku. Oferta była więc na pewno najlepsza z wszystkich dotąd i odsunęła Meritum w cień.

Dziwnym trafem, takie super oferty pojawiają się co kwartał i zawsze dotyczą nowych klientów. Na szczęście każda reguła ma swój wyjątek i ku memu ogromnemu zdziwieniu zimą pojawiła się lokata z kuponem 8,5% w Idei, która na szczęście nie była adresowana do nowych klientów. Ponieważ oprocentowanie jest takie samo jak w Meritum, a można założyć takie dwie i to na wyższą kwotę, oferta Meritum znów odsunięta została w cień.

Osoby zaczynające przygodę z lokatami bądź lokujące mniejsze kwoty zachęcam jak najbardziej do założenia lokaty w Meritum. W chwili obecnej dawną lokatę powitalną zastąpiono Pierwszą Lokatą, oprocentowanie pozostało takie samo ale można tam ulokować jedynie maksimum 5 tys zł. Dla kogoś mającego tylko taką kwotę do dyspozycji oferta Meritum jest lepsza od tych które opisuję w innych postach.

Dla mnie jednak zniechęcający jest powód: założyłeś to już nie możesz więcej. Przy lokatach wbrew pozorom ważne jest to co się dzieje wokół banku. Wczoraj pisałem jak kara na Getin pozwoliła na przekroczenie bariery 6%. W przypadku Meritum dwa fakty przemawiają za odroczeniem założenia takiej lokaty dziś .

Po pierwsze bank poinformował pod koniec czasu trwania promocyjnej lokaty, że w związku z wielką popularnością, lokata zostaje na stałe włączone do oferty banku. Miły gest dla potencjalnych klientów. Po drugie bank informuje, że po wejściu w życie podatku Belki podniesie oprocentowanie dla swoich klientów, tak żeby nie byli na tym stratni. To drugi miły gest.

Biorąc wszystko pod uwagę wydaje mi się że póki inne banki mają podobną i co ważniejsze nieco lepszą ofertę, Meritum będzie u mnie w kolejce bo oferta na pewno jest godna uwagi. Szkoda że ograniczona tylko do tak malutkiej kwoty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz