Różne cuda w bankowości widziałem ale tego by bank zablokował środki jeszcze dotąd nigdy. Nawet nie tyle zablokował, bo środków po prostu nie ma a przynajmniej nie widać ich w systemie bankowości, więc napiszmy rzecz po imieniu - po prostu ukradł.
Dziś rano w bankowości internetowej Getin online bank nie zwrócił pieniędzy na konto po zakończeniu trwania lokaty. Przypuszczam, że niebawem będą znów przeprosiny ze strony banku wraz z tłumaczeniem o problemach technicznych czy też innych jakie oni tam sobie nie wymyślą.
Nie to jednak przecież jest ważne. Przypuśćmy przecież chwilowo, że ktoś ma konto tylko w Getin. Przypuszczenie chyba niezbyt dalekie od prawdy skoro według statystyk zdecydowana większość ludzi ma tylko jedno konto bankowe.
Lokaty nie ma, pieniędzy też nie |
Co zatem, jeżeli ktoś spłaca kartę kredytową i dziś przypada mu termin płatności. Pzecież zwłoka w płatności powoduje naliczenie kary wstecz za cały okres! I zamiast czystego konta taki delikwent zadłuży się na cały okres ponad 50 dni!!! Kto zapłaci tę karę?
Przykładów można mnożyć, można rozważać przypadki że ktoś dziś chce wyjechać na wakacje i potrzebuje tych 10.000 zł, które codziennie zwracane było na konto. Autokar czy samolot nie zaczekają tylko dlatego, że bank ma problemu natury technicznej.
Zresztą nawet gdyby dopuścić myśl o absurdalnej sytuacji, że linie lotnicze czekają na zwrot pieniędzy na konto to Ile może trwać takie czekanie?
Co da wyjaśnienie to system zawinił, że to błąd natury programistycznej. Problem z założeniem lokaty, który zresztą zdarza się niejednokrotnie można jeszcze zrozumieć. Ale problem z likwidacją lokaty już niestety nie jest nawet do pomyślenia.
Czy zatem bank będzie zwracać karę za nieterminową spłatę karty kredytowej czy płacić za wakacje w ramach rekompensaty błędu technicznego?
Monty Python miałby fajny materiał do obróbki. Gangster zmusza delikwenta do wypłaty środków na swoje konto, a biedak mówi 'bank ukradł mi pieniądze'. Co ciekawe facet z nożem na gardle faktycznie ma racje:) Tylko co to będzie obchodzić gangstera...
Godzina 11:00 - po trzecim zalogowaniu do bankowości internetowej środków brak.
Godzina 12:00 - środków nadal brak
Warto tutaj nadmienić, że w niektórych bankach południe to ostatni termin nadania przelewu tak by środki wysłane do innego banku doszły tego samego dnia.
Godzina 15:30 - pieniądze wracają na konto i można założyć lokatę
Dla osób, którzy nie planowali nic na dzisiaj to tylko ciekawostka, ale tragedia dla tych którzy mieli na dziś jakikolwiek deadline.
Czas oczekiwania na mailową odpowiedź z banku - 28 godzin
pragnę poinformować, że była to sytuacja przejściowa. Aktualnie nie powinno być problemu z założeniem Lokaty Bumerang i jej zwrotu na rachunek oszczędnościowo rozliczeniowy..
Za utrudnienia przepraszamy.
Oczywiście standardowe przepraszamy - ale czy to wyjaśnia sprawę?:
- dług musi zapłacić ten komu Getin zablokował konto z własnej kieszeni
- ten co chciał pojechać na wakacje nie pojechał
- ten co miał do czynienia z gangsterem będzie gryzł ziemię od spodu
To już przEsada. A założę się, ze w ramach przeprosin... przeproszą za utrudnienia i tyle;)
OdpowiedzUsuńPotwierdzam. To samo u mnie. Środki zniknęły z konta w Getin Online. To samo przechodziłem w Idea Bank jakiś czas temu. Widać ze nie wyciągnięto wniosków/konsekwencji.
OdpowiedzUsuńNa infolinie dodzwonić się oczywiście nie da. A środków brak, na dodatek saldo jest u mnie złe od jakiegoś czasu ale brak jakiejkolwiek reakcji ze strony getinu na moje pytania - to jest norma. Za jakiś miesiąc przyślą mi na maila cytat z regulaminu ni w pięć ni w dziesięć i wszystko cacy i super.
OdpowiedzUsuńTo ja poproszę o wyzerowanie kwoty kredytu hipotecznego :)
OdpowiedzUsuńW Open Online środki są ale zablokowane na bumerangu
OdpowiedzUsuńOstry marketing Getinu, czyli wciskanie ror do wszystkiego co się da, skutkuje tym, że liczba klientów jest spora, a system bankowości elektronicznej Getinu jest mało wydajny. Od kilku tygodni próba zrobienia przelewu w godzinach 15-18 graniczy z cudem, w tym sensie, że nie przychodzą smsy potwierdzające przelew. Dopiero w godzinach wieczornych przyjdzie 1, max. 2 smsy na komórkę. Gołym okiem widać, że liczba klientów i ich aktywność przerosła twórców systemu getinowskiego.
OdpowiedzUsuńKilka dodatkowych komentarzy
OdpowiedzUsuńhttp://www.wykop.pl/link/1588171/getin-nie-wyplaca-pieniedzy-czyli-cypr-w-polskim-wydaniu/
Ja również miałem dłuuuugie przewały z getinem. Zabrałem stamtąd swe pieniądze i juz NIGDY tam nie wrócę.
OdpowiedzUsuńChłopie, ile ty masz lat? 15? Nauczyła się dupa wygody i teraz wielce oburzona jak coś pójdzie nie po jej myśli. I jeszcze jedno pytanie, jesteś jedynakiem?
OdpowiedzUsuńJakiej wygody? Chyba ma prawo mieć dostęp do swoich pieniędzy.
UsuńTytułem wyjaśnienia otrzymałem tylko tyle: "informuję, że sytuacja z lokatą Bumerang była przejściowa. W chwili obecnej problem nie powinien występować. Przepraszamy za utrudnienia." Rzecz w tym, że była to już druga sytuacja uniemożliwiająca mi dostęp do moich pieniędzy w tym tygodniu (w weekend dziwnym trafem zniknęły mi środki z innej lokaty), w związku z czym panom z Getin dziękuję za współpracę. Na żadnym innym koncie nie miałem nigdy takich cyrków jak z nimi.
OdpowiedzUsuńTez miałem wczoraj identyczny problem. Dotyczył on zarówno kont GetinOnline jak również OpenOnline. Zero wyjaśnień ze strony banku, żadnej informacji o problemach technicznych. Dzwoniłem do getin, to pani mi powiedziała, że aktualizowali system bankowości elektronicznej i mają problemy z synchronizacją danych. Ale na miłość boską, o takich rzeczach się informuje, mają wiele kanałów, informacja w oknie logowania, wewnętrzny system wiadomości w bankowości elektronicznej, czy nawet e-mail lub sms. Zero informacji. Do OpenOnline, próbowałem dzwonić dwa razy niestety za każdym razem po ponad 6 min czekaniu w kolejce nie starczało mi na to nerwów. Nie wiem jak wy, ja do takiej sytuacji więcej nie dopuszczam- w dniu wczorajszym wycofałem środki, zastrzegłem karty, i na dniach wysyłam wypowiedzenie umowy.
OdpowiedzUsuńewidentnie coś się posypało...
OdpowiedzUsuńwczoraj miałam komunikat że go końca lokaty mam - 1 dzień. Nie ma jak ujemny dzień ;)
To jest absurdalna sytuacja, ale jakże częsta. Banki konstruują umowy tak, żeby być zawsze w takich przypadkach czystym. Ale nie dajmy na to, że to Ty nie masz w domu internetu, a musisz wykonać przelew? Wtedy też nikt nie weźmie Ciebie w obronę.
OdpowiedzUsuńWitajcie,
OdpowiedzUsuńJak dla mnie - temat ewidentnie do kontroli przez UOKiK i Nadzór Bankowy.
Pieniądze klientów nie mogą znikać.
Jeśli system informatyczny jest niewydajny - powinni dostać karę i może to da im do myślenia.
Ja takie przeprawy przechodziłem na początku jak pieniądze pomiędzu NOBLEM, GETINEM i OPENEM potrafiły zniknąż na 3 dni bez śladu i nikt nic nie wiedział i każdy pokazywał palcem na drugiego.
Od tej pory - wycofałem środki, zastrzegłem karty i wysyłam wypowiedzenie umowy.
Przy obecnych różnicach w oprocentowaniu pomiędzy NIEWIELE i BARDZO NIEWIELE - nie jest to warte nerwów - przynajmniej moich.
Jak klienci zaczną od nich odchodzić tzn. po takiej akcji zanotują zwiększoną ilość wypowiedzeń umowy - to może się nauczą. To JEDYNY sposób - uwierzcie mi :)
List już zaadresowany, dzisiaj wysyłam oba wypowiedzenia- i z getinonline i z openonline
OdpowiedzUsuńPotwierdzam i podpisuję się pod zbiorowym wypowiedzeniem umów Getinopodobnym bankom powinno ich to czegoś nauczyć tak jak Toyotę która dwa razy dzwoniła dlaczego pan zamyka konto a ja na to dla mnie to jest lekceważenie klienta jak z dnia na dzien oprocentowanie spada z 6% na 3% itp a więc i ja wycofuję się z Opena Getina i Idei
OdpowiedzUsuńTego typu sytuacje zdarzają się coraz częściej, a powinno być zupełnie odwrotnie.
OdpowiedzUsuńPrzepraszam, ale... "jedne konto bankowe", "te konto" ???
OdpowiedzUsuńJuż nawet w Rzeczpospolitej takie formy można spotkać.
To nie jest przecież żadna liczba mnoga rodzaju żeńskiego czy nijakiego,
tylko prosta liczba pojedyncza rodzaju nijakiego.
Po polsku "to konto", "jedno konto",
Zgadza się:)
UsuńNo zgadza się:) Jednakże anonimowy purysta językowy zapomniał, że na końcu zdania nie stawiamy przecinka, a powielanie znaków zapytania ("???") różnież jest błędem. Dlatego zanim wytkniemy innym błędy,może powinniśmy swoje wypociny przeczytać dwa razy;)
Usuńgetin to drugi Amber Gold, ciekawe ile jeszcze i jakie przekręty zrobi. Trochę śmiać mi się z Was Getinowców. Ja miałem u nich konto, lokaty i podziękowałem. Nie żałuje bo wiele razy mnie nabrali - są to poprostu oszyści. Uważajcie :) ja teraz biorę kaskę z Czaka :)
OdpowiedzUsuńSuper serwis.
OdpowiedzUsuńNadworny czytelnik archiwów zgłasza się do listy obecności :)
OdpowiedzUsuńpolcan pamiętasz sytuację z artykułu? Składałeś reklamację? Z tego co pamiętam, to w Regulaminie było, że środki Bank ma zwrócić do 9:00.
Witam, witam:)
UsuńZdążyłem już zapomnieć o bumerangu bo już dawno temu zlikwidowałem konto podpięte do Bumeranga. Konto założyłem potem raz jeszcze po 10% cashback i te też już dość dawno zamknąłem...