środa, 17 lipca 2013

Bumerang nie wypłaca pieniędzy czyli Cypr w polskim wydaniu


Różne cuda w bankowości widziałem ale tego by bank zablokował środki jeszcze dotąd nigdy. Nawet nie tyle zablokował, bo środków po prostu nie ma a przynajmniej nie widać ich w systemie bankowości, więc napiszmy rzecz po imieniu - po prostu ukradł.

Dziś rano w bankowości internetowej Getin online bank nie zwrócił pieniędzy na konto po zakończeniu trwania lokaty. Przypuszczam, że niebawem będą znów przeprosiny ze strony banku wraz z tłumaczeniem o problemach technicznych czy też innych jakie oni tam sobie nie wymyślą.

Nie to jednak przecież jest ważne. Przypuśćmy przecież chwilowo, że ktoś ma konto tylko w Getin. Przypuszczenie chyba niezbyt dalekie od prawdy skoro według statystyk zdecydowana większość ludzi ma tylko jedno konto bankowe.

Lokaty nie ma, pieniędzy też nie

Co zatem, jeżeli ktoś spłaca kartę kredytową i dziś przypada mu termin płatności. Pzecież zwłoka w płatności powoduje naliczenie kary wstecz za cały okres! I zamiast czystego konta taki delikwent zadłuży się na cały okres ponad 50 dni!!! Kto zapłaci tę karę?

Przykładów można mnożyć, można rozważać przypadki że ktoś dziś chce wyjechać na wakacje i potrzebuje tych 10.000 zł, które codziennie zwracane było na konto. Autokar czy samolot nie zaczekają tylko dlatego, że bank ma problemu natury technicznej. 

Zresztą nawet gdyby dopuścić myśl o absurdalnej sytuacji, że linie lotnicze czekają na zwrot pieniędzy na konto to Ile może trwać takie czekanie?

Co da wyjaśnienie to system zawinił, że to błąd natury programistycznej. Problem z założeniem lokaty, który zresztą zdarza się niejednokrotnie można jeszcze zrozumieć. Ale problem z likwidacją lokaty już niestety nie jest nawet do pomyślenia. 

Czy zatem bank będzie zwracać karę za nieterminową spłatę karty kredytowej czy płacić za wakacje w ramach rekompensaty błędu technicznego?

Monty Python miałby fajny materiał do obróbki. Gangster zmusza delikwenta do wypłaty środków na swoje konto, a biedak mówi 'bank ukradł mi pieniądze'. Co ciekawe facet z nożem na gardle faktycznie ma racje:) Tylko co to będzie obchodzić gangstera...

Godzina 11:00 - po trzecim zalogowaniu do bankowości internetowej środków brak.
Godzina 12:00 - środków nadal brak

Warto tutaj nadmienić, że w niektórych bankach południe to ostatni termin nadania przelewu tak by środki wysłane do innego banku doszły tego samego dnia. 

Godzina 15:30 - pieniądze wracają na konto i można założyć lokatę

Dla osób, którzy nie planowali nic na dzisiaj to tylko ciekawostka, ale tragedia dla tych którzy mieli na dziś jakikolwiek deadline.

Czas oczekiwania na mailową odpowiedź z banku - 28 godzin
pragnę poinformować, że była to sytuacja przejściowa. Aktualnie nie powinno być problemu z założeniem Lokaty Bumerang i jej zwrotu na rachunek oszczędnościowo rozliczeniowy..
Za utrudnienia przepraszamy.


Oczywiście standardowe przepraszamy - ale czy to wyjaśnia sprawę?:
  • dług musi zapłacić ten komu Getin zablokował konto z własnej kieszeni
  • ten co chciał pojechać na wakacje nie pojechał
  • ten co miał do czynienia z gangsterem będzie gryzł ziemię od spodu
A to przecież tyko 3 nie tyle hipotetyczne ile bardzo realistyczne sytuacje ale zdaniem Getin online wszystko oczywiście jest ok...

25 komentarzy:

  1. To już przEsada. A założę się, ze w ramach przeprosin... przeproszą za utrudnienia i tyle;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam. To samo u mnie. Środki zniknęły z konta w Getin Online. To samo przechodziłem w Idea Bank jakiś czas temu. Widać ze nie wyciągnięto wniosków/konsekwencji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na infolinie dodzwonić się oczywiście nie da. A środków brak, na dodatek saldo jest u mnie złe od jakiegoś czasu ale brak jakiejkolwiek reakcji ze strony getinu na moje pytania - to jest norma. Za jakiś miesiąc przyślą mi na maila cytat z regulaminu ni w pięć ni w dziesięć i wszystko cacy i super.

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę o wyzerowanie kwoty kredytu hipotecznego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Open Online środki są ale zablokowane na bumerangu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostry marketing Getinu, czyli wciskanie ror do wszystkiego co się da, skutkuje tym, że liczba klientów jest spora, a system bankowości elektronicznej Getinu jest mało wydajny. Od kilku tygodni próba zrobienia przelewu w godzinach 15-18 graniczy z cudem, w tym sensie, że nie przychodzą smsy potwierdzające przelew. Dopiero w godzinach wieczornych przyjdzie 1, max. 2 smsy na komórkę. Gołym okiem widać, że liczba klientów i ich aktywność przerosła twórców systemu getinowskiego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka dodatkowych komentarzy
    http://www.wykop.pl/link/1588171/getin-nie-wyplaca-pieniedzy-czyli-cypr-w-polskim-wydaniu/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również miałem dłuuuugie przewały z getinem. Zabrałem stamtąd swe pieniądze i juz NIGDY tam nie wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chłopie, ile ty masz lat? 15? Nauczyła się dupa wygody i teraz wielce oburzona jak coś pójdzie nie po jej myśli. I jeszcze jedno pytanie, jesteś jedynakiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiej wygody? Chyba ma prawo mieć dostęp do swoich pieniędzy.

      Usuń
  10. Tytułem wyjaśnienia otrzymałem tylko tyle: "informuję, że sytuacja z lokatą Bumerang była przejściowa. W chwili obecnej problem nie powinien występować. Przepraszamy za utrudnienia." Rzecz w tym, że była to już druga sytuacja uniemożliwiająca mi dostęp do moich pieniędzy w tym tygodniu (w weekend dziwnym trafem zniknęły mi środki z innej lokaty), w związku z czym panom z Getin dziękuję za współpracę. Na żadnym innym koncie nie miałem nigdy takich cyrków jak z nimi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez miałem wczoraj identyczny problem. Dotyczył on zarówno kont GetinOnline jak również OpenOnline. Zero wyjaśnień ze strony banku, żadnej informacji o problemach technicznych. Dzwoniłem do getin, to pani mi powiedziała, że aktualizowali system bankowości elektronicznej i mają problemy z synchronizacją danych. Ale na miłość boską, o takich rzeczach się informuje, mają wiele kanałów, informacja w oknie logowania, wewnętrzny system wiadomości w bankowości elektronicznej, czy nawet e-mail lub sms. Zero informacji. Do OpenOnline, próbowałem dzwonić dwa razy niestety za każdym razem po ponad 6 min czekaniu w kolejce nie starczało mi na to nerwów. Nie wiem jak wy, ja do takiej sytuacji więcej nie dopuszczam- w dniu wczorajszym wycofałem środki, zastrzegłem karty, i na dniach wysyłam wypowiedzenie umowy.

    OdpowiedzUsuń
  12. ewidentnie coś się posypało...
    wczoraj miałam komunikat że go końca lokaty mam - 1 dzień. Nie ma jak ujemny dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest absurdalna sytuacja, ale jakże częsta. Banki konstruują umowy tak, żeby być zawsze w takich przypadkach czystym. Ale nie dajmy na to, że to Ty nie masz w domu internetu, a musisz wykonać przelew? Wtedy też nikt nie weźmie Ciebie w obronę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witajcie,

    Jak dla mnie - temat ewidentnie do kontroli przez UOKiK i Nadzór Bankowy.
    Pieniądze klientów nie mogą znikać.
    Jeśli system informatyczny jest niewydajny - powinni dostać karę i może to da im do myślenia.

    Ja takie przeprawy przechodziłem na początku jak pieniądze pomiędzu NOBLEM, GETINEM i OPENEM potrafiły zniknąż na 3 dni bez śladu i nikt nic nie wiedział i każdy pokazywał palcem na drugiego.
    Od tej pory - wycofałem środki, zastrzegłem karty i wysyłam wypowiedzenie umowy.

    Przy obecnych różnicach w oprocentowaniu pomiędzy NIEWIELE i BARDZO NIEWIELE - nie jest to warte nerwów - przynajmniej moich.

    Jak klienci zaczną od nich odchodzić tzn. po takiej akcji zanotują zwiększoną ilość wypowiedzeń umowy - to może się nauczą. To JEDYNY sposób - uwierzcie mi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. List już zaadresowany, dzisiaj wysyłam oba wypowiedzenia- i z getinonline i z openonline

    OdpowiedzUsuń
  16. Potwierdzam i podpisuję się pod zbiorowym wypowiedzeniem umów Getinopodobnym bankom powinno ich to czegoś nauczyć tak jak Toyotę która dwa razy dzwoniła dlaczego pan zamyka konto a ja na to dla mnie to jest lekceważenie klienta jak z dnia na dzien oprocentowanie spada z 6% na 3% itp a więc i ja wycofuję się z Opena Getina i Idei

    OdpowiedzUsuń
  17. Tego typu sytuacje zdarzają się coraz częściej, a powinno być zupełnie odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepraszam, ale... "jedne konto bankowe", "te konto" ???
    Już nawet w Rzeczpospolitej takie formy można spotkać.
    To nie jest przecież żadna liczba mnoga rodzaju żeńskiego czy nijakiego,
    tylko prosta liczba pojedyncza rodzaju nijakiego.
    Po polsku "to konto", "jedno konto",

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zgadza się:) Jednakże anonimowy purysta językowy zapomniał, że na końcu zdania nie stawiamy przecinka, a powielanie znaków zapytania ("???") różnież jest błędem. Dlatego zanim wytkniemy innym błędy,może powinniśmy swoje wypociny przeczytać dwa razy;)

      Usuń
  19. getin to drugi Amber Gold, ciekawe ile jeszcze i jakie przekręty zrobi. Trochę śmiać mi się z Was Getinowców. Ja miałem u nich konto, lokaty i podziękowałem. Nie żałuje bo wiele razy mnie nabrali - są to poprostu oszyści. Uważajcie :) ja teraz biorę kaskę z Czaka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nadworny czytelnik archiwów zgłasza się do listy obecności :)
    polcan pamiętasz sytuację z artykułu? Składałeś reklamację? Z tego co pamiętam, to w Regulaminie było, że środki Bank ma zwrócić do 9:00.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, witam:)
      Zdążyłem już zapomnieć o bumerangu bo już dawno temu zlikwidowałem konto podpięte do Bumeranga. Konto założyłem potem raz jeszcze po 10% cashback i te też już dość dawno zamknąłem...

      Usuń