poniedziałek, 11 stycznia 2016

Gdzie są pieniądze z IKE SK Banku?


Jeszcze nie ochłoneliśmy po niedawnym upadku SK banku, a już ogłoszono kolejną instytucję finansową, po której upadku kasę zwracać będzie Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Tym razem głęboko niewypłacalny jest SKOK Kujawiak, o czym dziś na FpG

Okazuje się, że wciąż panuje bałagan po upadku największego banku spółdzielczego w Polsce. Kasę z depozytów odzyskać stosunkowo łatwo, ale nie da się tego powiedzieć o środkach zgromadzonych na Indywidualnym Koncie Emerytalnym

O problemach z IKE pisałem już w artykule Miałem IKE w SK bank czyli rozterki byłych klientów jeszcze w listopadzie ubiegłego roku. Mamy już styczeń i problem jeszcze nie został rozwiązany. Na prośbę Łukasza publikuję jego apel do czytelników bloga.

Witam Czytelników!



Piszę do Was odnośnie wypłat transferowych IKE z SK Banku ponieważ idzie to wszystko jak krew z nosa i jestem ciekaw czy komukolwiek już pracują pieniądze na nowym IKE. Ja osobiście nie dostałem jeszcze przelewu na nowe IKE mimo, że złożyłem reklamacje na początku grudnia, a w połowie grudnia dostarczyłem oryginał otwarcia nowego IKE do SK Banku. 


Kontaktowałem się z moim nowym bankiem gdzie założyłem IKE i niektórzy już dostali pieniądze, jednak zostaną one zaksięgowane dopiero gdy nowa instytucja dostanie pełną dokumentację od SK Banku. 



Podsumowując, od upadku banku pieniądze leżą bezczynnie i nie pracują. Jestem ciekaw jak sytuacja się ma u innych czytelników. Dodam, że ja otworzyłem IKE na 4% w Silesia Banku. Irytuje mnie, że już ponad 1,5 miesiąca pieniądze są w próżni i raczej nikomu się nie spieszy na szybkim zamknięciu sprawy.

Jak sprawa wygląda u Was?

Pozdrawiam,
Łukasz

17 komentarzy:

  1. U mnie pismo zlozone 4 grudnia w BZWBK. Otrzymalem niedawno pismo o wykonanym transferze z BFG niedawno, ale datowane 22 grudnia o wykonanym transferze. W banku docelowym otrzymalem informacje, ze srodki bede mial oprocentowane od 30 grudnia, ale dokumentacji, o ktorej mowisz jeszcze nie ma (jest ona potrzebna do rozpisania odsetek na drugim koncie skojarzonym z wlasciwym IKE). Wplacac na nowy rok juz moge. Wybralem lokalny bank spoldzielczy. Wszystko sie okaze, jak dostane juz pelny wyciag z nowego banku spoldzielczego, bo na razie to tez tylko gadanie pracownika.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie wszystko poszło w miarę sprawnie.Reklamację składałem 2 grudnia.14 grudnia dostarczyłem potwierdzenie do SK Banku.Środki przekazano 17 grudnia z należnymi odsetkami.Nowy bank naliczył prawidłowo odsetki na koniec grudnia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pismo złożone 3 grudnia, pieniądze wpłynęły 22 grudnia i już pracują, odsetki na 31 grudnia naliczone.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast kontaktować się z nowym bankiem kontaktuj się z Zarządem Komisarycznym SK Banku (rozumiem, że tam wysłałeś potwierdzenie zawarcia umowy o nowe IKE) i potem z BFG (który powinien z SK Banku otrzymać dokumenty dla przelewu płatności na nowe IKE). Przepływ dokumentów między tymi instytucjami był w moim wypadku płynny (powiedziano , że codziennie jeżdżą z papierami nie wyręczając się pocztą czy kurierem). Nic mi nie jest wiadomo, żeby nowa instytucja IKE miała jakieś wymogi dotyczące dokumentacji źródła środków. Ja przedstawiałem tam umowę starego konta IKE w SK Banku, wskazałem na etapie otwierania rachunku że będzie przelew z BFG z tytułu wypłaty transferowej po upadłości i nowy bank wiedział co robić otwierając rachunek IKE. Środki się pojawiły na koncie w 12-15 dni od złożenia reklamacji w BZWBK i równoległej wysyłki potwierdzenia zawarcia rachunku do SKB (były 2 konta stąd różnica w terminach). Środki pracowały od razu i na koniec roku naliczone zostały odsetki. Niby mogło pójść to szybciej ale spodziewałem się dużo większego bałaganu i dłuższych terminów. Od zawarcia nowej umowy IKE do wpływu środków na nowe konto zmieściłem się poniżej 3 tygodni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam dokładnie taki sam problem. 1 grudnia byłem w BZWBK, następnie potwierdzenie złożyłem w oddziale SK banku i tu następuje czarna dziura. BFG mnie zbywa bo twierdzi, że nie mają potwierdzenia i mam pytać w Sk banku a oddział twierdzi, że potwierdzenie wysłane do centrali w Wołominie... a w Wołominie nie są w stanie mi powiedzieć czy potwierdzenie do nich dotarło czy nie. Nie wiem co mam robić, do kogo się zwrócić ? )-: Łukasz masz jakiś pomysł ?
    D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie powinieneś dzwonić do Zarządu SK Banku i ich molestować oraz prosić o wyjaśnienia.

      Dziś miałem otrzymać telefon zwrotny, jednak do tej pory nikt się nie odezwał.

      Brak słów.

      Usuń
  6. Dzięki Polcan za artykuł!

    No to widzę, że u większości z Was nie ma takich problemów jak u mnie.

    Dziś dzwoniłem do Zarządu SK Banku i mi powiedzieli, że syndyk wstrzymał im przekazywanie dokumentów do BFG i ma ruszyć na dniach ponowna wysyłka, jednak Pani nic więcej nie była mi w stanie powiedzieć i powiedziała, że będzie oddzwaniać. Natomiast w BFG mają moją reklamację złożoną przez BZWBK i tylko oczekują na dokumenty z SK Banku... Tragedia...

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam podobnie jak Łukasz. Reklamacja w BZWBK złożona około świąt bo oczekiwałem na pismo komisarza, w Oddziale SK Banku w Ursusie dyżurna panienka 30 grudnia odmówiła przyjęcia potwierdzenia otwarcia nowego IKE twierdząc: "Oddział już nie pracuje i ona musiałaby pójść na pocztę i potwierdzenie wysłać do BFG na własny koszt". Pozostało wysłać do BFG we własnym zakresie. I jak dotąd cisza, a ponad 30 kPLN się kisi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wysłałeś do BFG to nic to nie da. BFG musi otrzymać potwierdzenie z Sk Banku. Swój przypadek opisałem powyżej.
      D.

      Usuń
  8. czy w bzwbk można zlecić przelew na konto indywidualne z ike w sk banku, jeżeli nie chce się otwierać nowego ike?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w WBK byłem 14 grudnia i odebrałem z lokat i wypełniłem wniosek do BFG o transfer z IKE. Do SK Banku (w Katowicach) potwierdzenie otwarcia nowego IKE zaniosłem 21 grudnia. Ciągle nie mam zaksięgowanych pieniędzy na nowym IKE.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj (19 stycznia) zostały zaksięgowane moje środki na nowym IKE.

      Usuń
  10. 22.12.2015r mam zaksięgowane środki z IKE. Dokumenty do BFG wysłałem przez BZ WBK 07.12.2015r. Potwierdzenie nowego IKE do Centrali SK Wołomin, kilka dni później.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od kwietnia w SB maleje oprocentowanie do 2%. Czy to upoważnia do przeniesienia IKE do innego banku bez ponoszenia kosztów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyłączam się do pytania, bo również mnie to bardzo interesuje.

      Usuń
    2. Zarząd Śląskiego Banku Spółdzielczego "Silesia" w Katowicach informuje, że na mocy Uchwały z dnia 29 stycznia 2016 roku Klienci, składający wniosek o transfer środków z IKE w terminie od dnia 12 stycznia 2016 roku do dnia 31 marca 2016 roku zostaną zwolnieni od ponoszenia opłaty transferowej. Bank nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji z związku z przeniesieniem IKE.

      Usuń
  12. Dobre pytanie: gdzie są pieniądze z IKE SK Banku? Chodzi mi o pieniadze osob, ktore zazadaly zwrotu a nie wyplaty transferowej. Do dnia dzisiejszego nikt z tych osob nie otrzymal swoich srodkow, a przypomne ze niedlugo mina 3 miesiace od ogloszenia upadlosci.

    OdpowiedzUsuń