piątek, 1 stycznia 2016

Znikające konta w Alior bank


Problemy z nową bankowością Idea bank wydają się niczym przy problemach w przypadku Alior bank. W końcu w Idea bank środki znikają z konta na kilka godzin i choć może to mieć katastrofalne skutki, za które bank oczywiście nie bierze żadnej odpowiedzialności, to jednak konto cały czas istnieje.

Alior bank poszedł krok dalej i... likwiduje nam konta. Do znikających środków na kilka godzin zdążyłem już przywyknąć, ale znikające całe konta to nowość. O sytuacji dowiedziałem się w maila Sławka:
Masz chyba r-k maklerski w Alior Bank?

Ja się dzisiaj zalogowałem i mojego r-ku brak!!

Wszystkie obligacje zginęły!!

Nie wiem o co chodzi infolinia już zamknięta.

Jakbyś coś wiedział na ten temat daj znać, już sylwestra nie obchodzę bo mam nerwa na maxa!!
 
Brak konta, które w rzeczywistości istnieje
Jeszcze w południe rachunek maklerski działał. Sprawdziłem czy zaksięgowano siódmą płatność odsetek z obligacji firmy Mexpol. Były, więc zrobiłem przelew do Eurobanku i zapomniałem o sprawie.
Przelewów w sylwestra dokonałem mniej więcej w południe. Przelew z PKO do WBK doszedł bardzo szybko, natomiast przelew z Aliora do Eurobanku nie dotarł, mimo wczesnej pory jego wysłania.

Zdziwiło mnie to niepomiernie, nie spotkałem się bowiem jeszcze z sytuacją, by południowy przelew nie docierał do miejsca przeznaczenia. Owszem mamy sesje eliksir, zmienne dla każdego banku, ale zwykle są to godziny późniejsze. Zresztą, żeby nie rozpisywać się za dużo, przelew odsetek Mexpolu sprzed roku dotarł w Sylwestra do Eurobanku bez problemu.

Sprawdzam zatem rachunek maklerski w Alior, celem pobrania potwierdzenia przelewu w pdf do reklamacji. A tymczasem konta maklerskiego... brak!
Brak rachunku maklerskiego na którym jest kilka obligacji...
Dobrze, że to były tylko odsetki z obligacji, które nie dotarły do miejsca przeznaczenia. Gorzej byłoby, gdyby to był zwrot odsetek plus całego wkładu, wtedy bowiem straty byłyby o wiele większe.

5 komentarzy:

  1. Konto już powróciło na swoje miejsce. Przyznam że takie akcje powinny być
    zgłaszane do odpowiednich służb ponieważ straty dla klientów mogą być w skali kraju
    dość wysokie. Bank oczywiście nie poczuwa się do naprawy szkody.
    Dali bardzo nie jasny komunikat i wystarczy!! Niech Kowalski się odwali!! Sławek

    OdpowiedzUsuń
  2. wystarczy czytać ogloszenia na stronie glownej pisali że bankowosc maklerska nie bedzie czynna w tym czasie na ktory sie uparles wykonac operacje ale pewnie napiszesz iles to stracil na nie wykonaniu dwu dniowej operacji odsetek \he ha z powiem ci znalazlem nie rozpieczętowane 0,7 wyborowej to jest dopiero wlasciwe oprocentowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwaga klienci znikają pieniądze z konta!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. mi właśnie znikły ponad 800 zł. Plus dzisiejsze wpłaty od klientów które są niby zaksiegowane a kasy nie ma :/

    OdpowiedzUsuń