środa, 7 listopada 2012

Nauczyłem się już podstaw więc co dalej



Dostaję nie tylko listy opisujące problemy czy to z produktami typu Bezpieczny Zysk, skargi na płatności Alior Sync czy to dotyczących dziwnych regulaminów Millennium. Publikowanie ich tutaj służyć ma przede wszystkim ku przestrodze przed kruczkami stosowanymi przez różne banki.

Obok publikowanych dotąd skarg są też miłe listy które dowodzą, że blogi spełniają założone role i cieszy mnie, że część z Was korzysta z podanych tu porad.  Większość maili dotyczy także próśb o dalsze kroki. Piszecie mniej więcej tak: już zoptymalizowałem konta i lokaty - fajnie jest więc co dalej mam robić? Takle maile powtarzają się dość często. Nie jestem w stanie odpowiadać na każdy taki mail z osobna. 

W odpowiedzi na poniższy mail Pana Andrzeja powstał obecny 3 częściowy minikurs wprowadzający w obligacje korporacyjne, który publikuję na najbardziej lubianym przez Was blogu FpG (Finanse po Godzinach). Początek minikursu zaczął się od artykułu Złota zasada inwestowania.

Jestem czytelnikiem Pana blogów od dłuższego czasu. Do gustu przypadł mi zwłaszcza blog "Finanse po godzinach" na którym to blogu znalazłem informacje podane w prosty i zrozumiały sposób nawet dla największego laika z dziedziny finansów, oszczędzania.
Z większości opisywanych przez Pana produktów, tzn. lokat i kont oszczędnościowych skorzystałem, niektóre artykuły ukazujące "haczyki, gwiazdki" stosowane przez banki pozwoliły mi uniknąłem bolesnych wpadek. Dzięki Panu podążam obecnie "n-pasówkami" i takie rozwiązanie przynosi realne zyski.

Po jakimś czasie zacząłem przeglądać wpisy z "Polak potrafi" a następnie "Polak potrafi 2" i doszedłem do wniosku, że przyszła już pora na poszerzenie swoich zainteresowań związanych z finansami i zarabianiem pasywnym.


Chciałbym prosić o kilka wskazówek, porad dotyczących zakupu obligacji korporacyjnych o których pisze Pan na blogu "Arkana obligacji" oraz "Polak potrafi 2".


Wiem tylko tyle, że należy posiadać rachunek maklerski. W jednym z artykułów napisał Pan, że można założyć darmowy rachunek. Moim głównym bankiem jest Bank Millennium, jednakże w tym banku pobierane są opłaty za taki rachunek oraz prowizje od kupna i sprzedaży.


W którym banku można założyć darmowy rachunek maklerski i czy do takiego rachunku konieczne jest posiadanie konta osobistego, rachunku ror w danym banku ?
Z biegiem czasu pojawi się pewnie więcej pytań ale na początek chciałbym założyć rachunek maklerski i zapoznać się z platformą do jego obsługi.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz