środa, 23 września 2015

Rekordowe 0,25% na nowej lokacie wakacyjnej w Idea bank


Im wiecej osob wycofa teraz kase, tym bedzie lepsza oferta w przyszlosci. Obecnie zapadaja lokaty 2-mies (3,5%) oraz te opisywane 4-m (3,15%)- pierwsza edycja teraz oraz druga w pazdzierniku. Oferta tej lokaty 3% wlasnie sie pojawila ze wzgledu na zapadajace lokaty.

W tym tygodniu Idea bank zaskoczyła pozytywnie ciekawą lokatą 13dniową na 3,13%. Lokata nie tylko nie ma  limitu, ale także można zakładać ich wiele. Być może jest to ukłon w stronę osób, które w wakacje założyły sobie tutaj lokatę wakacyjną oprocentowaną na 3,50% o której wspomina anonimowy w swoim komentarzu.

Założyłem ją bo oferta wyróżniała się zdecydowanie na rynku i wczoraj się ona zakończyła. Zostałem jednak kompletnie zaskoczony oprocentowaniem na jakie ta lokata się odnowiła należy bowiem do rekordowych jakie kiedykolwiek w życiu miałem.


Rekord to niechlubny. Do tej pory moim rekordem była lokata w Open Finance, która odnowiła mi się na 1,00% i rzecz jasna posiadałem ją tylko kilka godzin. Gdy tylko zobaczyłem nową stawkę czy prędzej ją zerwałem i przeniosłem w bezpieczniejsze milenijne rejony, gdzie jest od dawna trzy razy więcej.

Idea zdumiewa także w negatywny sposób


Ten rekord dzisiaj został pobity. Tym razem nowym rekordem jest... 0,25% co widzimy na powyższym obrazku. Oczywiście i tym razem lokata ta pożyła tylko kilka godzin, bowiem takie ledwo zipiące lokaty trzeba czym prędzej dobić, by jak najszybciej wyzionęły ducha.

Lokaty mają służyć nam, a nie bankom. Banksterzy celowo ustawiają lokaty w pozycji odnawialnej, zaś odnowienie w tym przypadku jest niższe aż 14 razy w stosunku do poprzedniej wartości lokaty na wakacje. To oczywiście celowy zabieg, Idea liczy bowiem, że większość z nas przeoczy ten fakt i będzie można golić swoich klientów.

Ten przykład pokazuje jak ważne jest pilnowanie swoich finansów. Sprawdźcie swoje zapadające lokaty i zrywajcie je czym prędzej, bowiem nigdy się nie odnawiają na tych samych warunkach, lecz na najgorszych z możliwych. W końcu 3,13% jest o niebo lepsze, aniżeli marne ochłapy 0,25% rodem z PKO.

2 komentarze:

  1. Ja zażartowalem sobie z Idei dzisiaj i łożyłem wniosek na lokatę standard 12 m-cy 0,5% na 400 K. Ciekawe czy uwierzą w naiwność klienta???

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał !!! Do rankingu ją , do ligi okręgowej !!! :)

    OdpowiedzUsuń