środa, 30 grudnia 2015

Test nowej bankowości internetowej Idea Cloud czyli jak kasa znika z lokat


We wtorek w artykule Skazani na Idea cloud pisałem o nowej odsłonie bankowości internetowej Idea banku, do której bez pytania o zgodę zostaliśmy zmuszeni. W poniedziałek mogłem sobie pooglądać nową, koszmarną bankowość od środa. Dziś przyszło mi przetestować ją w praktyce.

Test wypada nad wyraz negatywnie. Pierwsze logowanie wyglądało następująco:


W środku dnia taki kawał tylko w nowym Idea bank


I to w środku dnia o godzinie 10.00 rano. Zwykle wszelakie prace informatyczne są robione w nocy, tak by nikomu nie kolidowały. Tym razem dzieje się to w środku dnia, jakby każdy mógł sobie sprawdzać co 5 minut czy uda się zalogować...


Nie mam pojęcia po co Idea bank zmusza do przesiadki swoich klientów w momencie, gdy system jest niedopracowany. Potwierdza to zresztą dalsze testowanie. Tak się składa, że dziś mam termin zwrotu środków na wykorzystany w grudniu limit w koncie w Eurobanku.

W przypadku braku zwrotu, bank ma prawo naliczyć odsetki karne za cały okres trwania czyli 10 dni. Tylko terminowy zwrot powoduje, że pożyczka z limitu w koncie jest darmowa. Na szczęście jest jeszcze konto w WBK, bo gdyby liczyć na Idea bank, scenariusz mógłby być inny.

Zresztą Idea bank nawet w przypadku działającej bankowości internetowej zawodzi. Niejeden raz zdarzyło mi się robić przelew, ale nie udało się go sfinalizować. Nie dochodziły bowiem smsy autoryzujące przelew, nawet mimo wielokrotnego ponawiania przelewu. W efekcie po godzinie, będąc już w pracy bez możliwości logowania, otrzymuję serię nieprzydatnych smsów autoryzacyjnych.


Odnowienie oczywiście na 0,10%

Na szczęście jeden z czytelników FpG informuje, że system działa. I faktycznie działa, lokatę da się zerwać o godzinie 11:00, choć klikania jest więcej niż poprzednio.

A gdzie lądują środki?

Niestety środki nie wracają na konto. Mimo upływu 30 minut środków dalej brak. Nie pomaga odświeżanie, klikanie w inne zakładki itd. Jak widać powtarza się sytuacja znana niegdyś ze znikającymi lokatami o fajnej nazwie bumerang. W 2013 musiał odlecieć wyjątkowo daleko, skoro dopiero ujrzeliśmy go o godzinie 15:30.

Czy tak ma wyglądać nowa bankowość Idea banku?

3 komentarze:

  1. Zapewniam, że i tak masz dużo szczęścia. Ja dzięki nowej bankowości zablokowałem sobie konto, bo system twierdził, że hasło, które jeszcze poprzedniego dnia było dobre, w nowej bankowości działać przestało. Ogólnie - tragedia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Nie zapowiada się szybki powrót do Idea banku.

      Usuń
  2. Ja jestem 3 miesiace u nich i dzisiaj i od 19 nie mozna zalogowac sie do konta, jakby w nocy niemogli aktualizowac systemu, szok co wyprawia ten bank. Mogli przynajmniej mailowo klientow poinformowac. Gdzie rzecznik konsumentow, balagan i cwaniactwo banku widac golym okiem.

    OdpowiedzUsuń