sobota, 22 sierpnia 2015

Jak zamknąć konto w Raiffeisen T-Mobile Meritum oraz Orange relacja czytelnika


Niedawno opisywałem historię Zbyszka o zamykaniu konta w Getin banku. Sytuacja komiczna, daje obraz jak banksterzy traktują swoich klientów, którzy mają już dość bycia ich klientem.

Jak wiadomo konta niepotrzebne, które stają się kulą u nogi warto zamykać. Zbyszek podzielił się zatem także sposobem w jaki zamykał konto w innych bankach. Oczywiście czytelnicy mogą także przysyłać swoje przejścia z bankami, ku przestrodze innym. Niekoniecznie dotyczyć to musi zamykania kont.

Raiffeisen Polbank:
Zamykanie kont w Raffim (nigdy nie wiem jak to się pisze) przebiegło bezboleśnie no może poza nieodpowiednim przełączeniu i braku odzewu z drugiej strony i dzwonieniu o nieodpowiedniej porze.

 
Napisanie tej nazwy wielu przyprawia o ból głowy


Kiedy wreszcie przełączyli tam gdzie trzeba, trzeba oczywiście wysłuchać … nie nie tym razem nie to „w naszym systemie figurują nieaktualne dane w związku z tym należy przesłać skan dowodu w oparciu o następujące zasady…”  Nasze konto jest darmowe, warto je zatrzymać dlaczego taka decyzja itd. Itd. Po jednoznacznym powiedzeniu NIE Pani odczytuje tekścik po czym jak w kościele mówiym TAK i zamknięte. Nie ma jednak potwierdzenia, dlatego trzeba zastosować „numer Polcana” no chyba, że zadzwonią do Was jak do mnie :

· Dzień Dobry mamy dla Pana super ofertę …
· Ale ja mam zamknięte konto
· Chwileczkę sprawdzam, rzeczywiście przepraszam miłego dnia życzę

wtedy możecie być pewni, że konto zamknięte.


TMobile

zamykałem poprzez napisanie wiadomości z poziomu systemu po zalogowaniu. Żonie zamknęli ale mi logowanie otwiera konto. 3 Maile po czym dowiedziałem się że jest to tylko kanał dostępu. Faktycznie nic tam nie ma poza tym że mogę się tam zalogować mimo to napisałem że życzę sobie zamknąć i to, zobaczymy co będzie dalej…

Meritum Bank

tu było bez problemów. Ja zamykałem w oddziale. Pani zapytała czy to nie przypadkiem z tego powodu, że karta stała się płatna. Po potwierdzeniu w kilka minut konta nie było. Żona jak i mama zamykały listownie, przyszło potwierdzenie i pa pa.


Orange Finanse:
Na koniec opiszę sytuację z zamykaniem umowy w TPSA czy teraz chyba Orange. Za sprawą tego forum wyczytałem o promocji w Virgin. Przekonałem mamę, że za kilka zł więcej będzie miała wszystko za darmo bez ograniczeń. Mama zatem zdecydowała się. 

Ponieważ w moim mieście akurat zamknięto BOK Orange musieliśmy jechać do innego miasta. 

Po odstaniu w kolejce wyszło na jaw, że będą kłopoty, bo telefon stoi na nieżyjącego Ojca, a nie mieliśmy aktu zgonu. Powiadomiono nas że mamy dwie możliwości, albo jedziemy po ten akt i zamykają w kilka dni, albo z 30 dniowym okresem wypowiedzenia. Mama machnęła ręką i oznajmiła że trudno, jeszcze raz zapłaci nie będziemy jechać znów tracić czas itd. 

Telefon powinni wyłączyć przed miesiącem sierpień, ale jeszcze 4.08 działał. Dzwonię i oczywiście seria wstukiwań kolejnych cyfr tu przełączą tam połączą tu wysłuchać muzyczki. Za trzecim połączeniem już wściekłym głosem pytam czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na proste pytanie, dlaczego telefon działa, gdy ma nie działać

Facet prosi o cierpliwość i mówi że połączy się bezpośrednio z kompetentną osobą bez oczekiwania w kolejce. Mam połączenie mówię co i jak. a On że w BOK wprowadzono nas w błąd, gdyż nie może wypowiedzieć umowy osoba na która nie jest umowa zapisana. Jednocześnie mówi, że to nie nasza wina i że trzeba wszystko odkręcić, można mailowo. Wysyłam więc maila ze skanami i już wieczorem mam odpowiedź że telefon został wyłączony, a sprawa została przekazana do działu abonamentu, prawdopodobnie zwrócą jeszcze kasą ze ten czas 30 dni.

To tyle moich przygód, życzę owocnego zamykania kont i nie tylko

7 komentarzy:

  1. Zamykał ktoś Meritum w oddziale Aliora? Teoretycznie na poczcie wewnętrznej Meritum dostałem odpowiedź, że niby można, ale wolałbym przeczytać czy w praktyce ktoś to zweryfikował.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakładająć lokatę w idEA bank - po zakonczeniu kokaty - czy muszę dostęp deaktywować -?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie chodzi o konto tzw. techniczne? Też mam wątpliwości co i jak. Teoretycznie (tak też rzekła panienka w Getinie zapytana o to) jest konto tylko takie na lokaty bez prawa przechowywania środków a co za tym idzie musie być bezpłatne zawsze. Nie podpisuje się też żadnych umów więc do niczego nie zobowiązuje. Ale to tylko teoria wiadomo jak to banki. Może ktoś inny więcej wie...

      Usuń
    2. Nie musisz zamykać, ale mając dostęp jesteś klientem - może cię to w przyszłości wykluczyć z jakiejś promocji. Samego zamknięcia można dokonać wysyłając wiadomość po zalogowaniu do systemu - u mnie zadziałało.

      Usuń
  3. Próbowałem zamknąć konto Meritum Banku w placówce Aliora. Napisałem podanie, Pani z Aliora gdzieś dzwoniła i następnie oświadczyła, że nie można. Na pytanie dlaczego odpowiedziała, że się konsultowała z kimś wyżej i nie można. Poprosiłem o nazwisko tej Pani i poinformowałem, że będę pisał skargę ale to tez nic nie dało. Nie mam wyjścia muszę napisać do UOKiK-u. Macie jakieś inne wyjście? piszcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meritum wysyłał ostatnio maile z "Informacją o zmianach w Regulaminach oraz Taryfie Opłat i Prowizji".
      Może łatwiej będzie "w trybie sprzeciwu wobec proponowanych zmian". Cytuję:
      "Jeżeli powyższe zmiany nie spotkają się z Pana akceptacją, przysługuje Panu prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec proponowanych zmian do daty ich wejścia w życie. Jeżeli przed datą wejścia w życie zmian, nie zgłosi Pan Bankowi sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że wyraża Pan na nie zgodę. Sprzeciw można zgłosić składając pisemne oświadczenie w dowolnej placówce Alior Banku lub przesłać je na adres korespondencyjny Banku: Alior Bank SA, ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa.
      Ponadto, przed datą wejścia w życie proponowanych zmian, może Pan wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat."
      Jeśli jest to placówka franczyzowa to może mieć jakieś ograniczenia. Ale w oddziale na pewno nie mogą odmówić zamknięcia konta. Tak czy inaczej w mailu jest info, że może to być "dowolna placówka".

      Usuń
  4. W T-Mobile również zamykałem usługi z poziomu systemu bankowości elektornicznej (dwa tygodnie temu). Po kilku dniach zadzwoniono do mnie z ofertą lokaty 4% na 3 msc. Gdy zapytałem o kwotę lokaty, to zapytano mnie ile sobie życzę. Zgodzili się na propozycję 10k - może da się więcej, ja nie miałem wtedy więcej środków.

    Nie wiem czy T-Mobile proponuje to wszystkim czy tylko wybranym, bo siędzę u nich od 2012 roku (czasy Alior Sync) i posiadam ROR z kartą, KO, ROR w Euro z kartą i limit w koncie ponad 15k.


    Co do Raiffiego - zadzwoniłem złożyć wypowiedzenie 30.07. Wczoraj wieczorem chciałem ją cofnąć w związku z Wymarzonym Celem, to mi powiedziano, że za późno, bo moja sprawa trafiła do ludzi od zamykania kont i 1.09 moje rachunki zostaną zamknięte. Pani poprosiła, że wyśle zapytanie do ów ludzi czy da się jeszcze proces zatrzymać. Mam oddzonić w poniedziałek.

    OdpowiedzUsuń