sobota, 15 czerwca 2013

Skladanie reklamacji na grouponie


Często dyskutujemy tutaj o promocjach na grouponie czy gruperze. Nie da się zaprzeczyć, że zdarzają się tutaj prawdziwe gratki i wręcz grzechem jest nie korzystać z niektórych propozycji. Skupiamy się jednak w zasadzie tylko na kategorii finanse z racji tematyki poruszanej na moich blogach.

Propozycje finansowe działają niemal bez zarzutu, co najwyżej przyczepić się można raczej do banku. Dobrym tego przykładem jest Alior Sync, który zwykle ogranicza ofertę do wąskiego grona klientów. Groupon nie ma tutaj nic do gadania, jest to bowiem tylko pośrednik przy sprzedaży.

Niemniej jednak w przypadku innych propozycji spoza kategorii finanse zdarzają się problemy o których dowiadujemy się w zasadzie po fakcie, warto więc wówczas wiedzieć co należy zrobić w takim przypadku. Dobrym tego przykładem jest zakup pizzy, która była reklamowana w poniższy sposób.


Problematyczny kupon Źródło: groupon

Kupon można zamówić i zapłacić kartą kredytową lub debetową bez problemu. Gorzej będzie jednak z realizacją kuponu. Jeżeli zabierzecie go przykładowo do Pizzy Dominium okaże się, że niestety ów kupon nie obejmuje tej sieci. Jeżeli nie ma innej możliwości jego realizacji w niektórych miastach, w takim przypadku należy napisać reklamację.

Ile mamy na to czasu? Okazuje się, że dwa miesiące od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Tyle czasu wystarczy dla groupona by rozpoznawać sprawę i zainterweniować w niej.

Dla zainteresowanych których zwykle nie brakuje podaję podstawę prawną:
art. 9 ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. 2002. 141.1176 z późn. zm)
Art. 9.1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8 (zgłoszenie reklamacji), jeżeli przed upływem DWÓCH MIESIĘCY od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

Trzeba przyznać, że współpraca z grouponem zwykle jest bezkolizyjna ale każda reguła ma wyjątki i prędzej czy później problemy wystąpią. Warto wówczas pamiętać o terminach bowiem po jego przekroczeniu żadne argumenty nie będą brane pod uwagę.

5 komentarzy:

  1. Polcan popraw sobie czcionkę w ostatnim akapicie, chyba, że tak miało być, to przepraszam :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie mieć takiego dobrego recenzenta. Oczywiście to kolejny raz moje niedopatrzenie.
      Thomas może cię wkrótce zatrudnię do pomocy, co ty na to?:)

      Usuń
    2. A co do czcionki to niestety nie potrafię tego zmienić nawet całkowicie przeredagowując. To zresztą jeden z powodów zmiany bloga na PP2.

      Blog ciężko się redaguje. To oczywiście wina moich początkowych eksperymentów, gdyż od tego bloga zaczynała się moja przygoda z pisaniem postów.

      Usuń
    3. Z chęcią służę pomocą. Obecnie, jak pewnie zauważyłeś, ciągle nadrabiam zaległości w starszych artykułach, ale jeżeli przyjdzie taka potrzeba to jestem w stanie bez problemu wygospodarować każdego dnia kilka godzin na korektę (wtedy równolegle mogę godzić bieżące artykuły z tymi, których jeszcze nie przeczytałem, a są już jakiś czas po opublikowaniu).

      Usuń
  2. Witam . a co w chwili kiedy kupiłem pobyt w hotelu w Budapeszcie 4 gw , okazało sie ze hotel jest kompletnie nie zgodny z opisem , groupon wypina sie twierdząc ze oni nie odpowiadaja za jakość i kierują mnie do hotelu który ni w ząb nie potrafi po angielsku obsługa jest fatalna i napewno bede spławiony . prosze o odpowiedz na maila . artur_ik@wp.pl z góry dziękuje

    OdpowiedzUsuń